Logo nedir? Lügat medlulı olarak asıl zıtlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız medlulının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde canlılık gösteren aksiyonletmelerin çoğunlukla logoları sektörü oyun fiyat. Lakin çabucak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkızılışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, kabil başüstüneğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine münasip olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıesna gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit üstelik temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu veri çok önemlidir.