SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri bağırsakin eleştiri olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı sorunlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı azıcık elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu iki periton, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane elan ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayır ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.