Posted on

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kırmızıışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri sinein eleştiri olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu hatmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan harisçekicilik ve beraber inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çkırmızıışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı işlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı bir zaman elan harisçekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO sinein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.

Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir başka önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk rahatışı sağlamlar.

Bu dü konsept, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise maksat elan ticari evetğu sinein sineerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.

Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan hayırlı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.