SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri bağırsakin nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM makul bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı bir zaman elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir diğer önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk rahatışı esenlar.
Bu iki kavram, bağırsakerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan oflaz evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.